Pel general s'organitza un acte oficial local de la presentación de la Causa Cooppel per la Pau i de l'existència del Cooppel.
Tot seguit en les setmanes següents es porta a terme una sessió demostrativa dels efectes mentals del Cooppel.
Es tracta de tenir la vivència personal i socialitzadora del Cooppel en grups de 9 a 12 persones, agrupats de tres en tres.
Més enllà de les tasques escolars, fabricar materials de jocs: Cooppel-xuls
![Resultat d'imatges de treballem l'ortografia](https://lh3.googleusercontent.com/blogger_img_proxy/AEn0k_t0otLMHGZXcsq6tYGsKjjMpAgaLSpVQ10oXUvH5UiyhltYEWUHMQ_6xKSKcfZOWDV7tzUZg_slMDcfDy7hngaiS7NGA--IDW_5T1gbb_8TIBKIOpSf0SJfmJhu2KESFlePS9jZFhtjnEB6qCLsnkEAQwUB8Ny1VtoQtEM=s0-d)
Les tasques per a comprobar en la propia experiència d'autoanàlisi i contrast a nivel intrapersonal i interpersonal són de moment 10.-
![Resultat d'imatges de treballem l'ortografia](https://sites.google.com/a/xtec.cat/escola-vall-ondara-sant-antoli/_/rsrc/1476875967582/classes/cicle-mitja/20161019_123748.jpg?height=180&width=320)
1.- El Cooppel és plantejar preguntes com una tormenta de preguntes. És aprendre i ser conscient que tot el pensament parteix de saber fer preguntes i saber posar en marxa pensaments positius.
2.- Escriure en targetes que poden ser 1/4, 1/8 ...de foli. Primer es comença en 1/8 per un costat pregunta i per l'altra resposta, per arribar a un plec de qautre parts: una la pregunta, l'altra com m'enrecordaré o com ens enrecordarem de la resposta, com podem ajudar al qui li costa entendre, recordar i respondre de forma adequada. El fet d'escriure en la fase de fabricació de materials implica fer la lletra legible per a ser seleccionada en la Banca d'aprenentatges Cooppel (BaNCooppel).
![Resultat d'imatges de clorofila](https://medicinanatural-alternativa.com/wp-content/uploads/2016/05/clorofila-y-sangre-humana-2.jpg)
Pregunta- Resposta
Lectura Què veus?
Què hi falta?
3.- El jugador/a "DiT" llegeix les preguntes i el "ToC" és el que li toca respondre, el tercer mentrestant observa i controla la seva interacció mental (i). Quan fabriquem preguntes al principi es fan les frases completes però poc a poc anem creant de forma consensuada en la "Banca d'aprenentatges Cooppel" símbols i signes que facilitin la lectura i economitzi els missatges.
5.- PNL. L'anàlisi de les paraules. L'ortografia. Escribim. Llegim sons i les lletres de forma visual i després a nivel mental a partir de l'audició.
![foto de Josep Maria Ferran Torrent.](https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22089116_10210194170907867_715910291776130315_n.jpg?oh=6bf766d94acf766e0139055bd08d7ddb&oe=5A3E8730)
![foto de Josep Maria Ferran Torrent.](https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/r90/22008250_10210194170867866_7475289639202267946_n.jpg?oh=a5395004e87eec90569e02a554125542&oe=5A83BBE7)
![foto de Josep Maria Ferran Torrent.](https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/r90/22049839_10210194171427880_3417941141028353802_n.jpg?oh=73768118f20da7f5bfdd2e87d066e1f4&oe=5A4DB982)
![foto de Josep Maria Ferran Torrent.](https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/r90/22089065_10210194170827865_1455419643567344541_n.jpg?oh=8299dad80a4a29d36389ebe643d55eb1&oe=5A460DF0)
7.- La resta portant. La resta portant Escacs Digital (1985). "Es tracta de restar un al costat esquerra de l'ordre superior i restar el subtrahentt i sumar-lo al minuend.
8.- Els jocs toponímics (1989) són un exemple de jocs de taula de tauler Cooppel.
9.- La matemática no és la numeració, sinó també l'algebra, la geometría i l'estadística.
És realment veritat absoluta que un euro és igual a un euro.
10.- El zero es pot representar de moltes maneres. Balança, fitxes de dos colors blau i roig, etc...
A partir de cada tasca s'experimenten els efectes mentals de forma personalitzada després de les 5 i 20 hores.