Per a qui és l'ajuda?
L'ajuda Cooppel és per a tot l'alumnat, és per tant per tots els fills i filles menors de 18 anys.
Resultats durant els darrers quatre anys.-
Durant els quatre anys darrers s'ha vist que el millor període és entre 5è de primària i 2n d'ESO i en més concret 1r ESO, en el canvi d'etapa és quan hi ha més demanda.
En què consisteix l'ajuda Cooppel?
Durant els quatre anys darrers s'ha vist que el millor període és entre 5è de primària i 2n d'ESO i en més concret 1r ESO, en el canvi d'etapa és quan hi ha més demanda.
En què consisteix l'ajuda Cooppel?
L'ajuda Cooppel consisteix en aprendre jocs de taula i de tauler i en més concret el Cooppel.
Què és el Cooppel?
Què és el Cooppel?
El Cooppel és una pràctica reflexiva sobre allò que volem saber i allò que volem saber en el futur, és una pràctica d'entrenament lúdic del que sabem i del que volem recordar saber demà.
Ara és demà.
Per a la pràctica reflexiva Cooppel cal aprendre-la i tenir el suport de la Federació Cooppel ja que si la pràctica no es fa bé pot tenir com tot efectes contraris als desitjats.
El Cooppel consisteix en tres energies:
1a Energia del contacte i del compromís de coèxit de dos o tres persones, el més heterogenies millor.
2a Energia mental de fer xuletes, Cooppel.xuls però no per copiar als exàmens sinó per a fabricar targetes de jocs Cooppel.
3a Energia de la pràctica exhibitòria lúdica pública, és dur a terme jugades, partides i partits amb espectacle com quan es juga a cartes, dòminos o escacs.
El Cooppel té cinc fases:
La primera és la fàbrica Cooppel de coneixements.- Una personal que davant una Font sigui un text, un film, un espai natural, un museu, etc. elabora preguntes i amb l'ajuda de gravacions de veus, vídeo.clips o fotografies cerca respostes amb entrevistes a persones que saben o consultes a internet o altres llocs. El Cooppel és la pràctica reflexiva a construir preguntes i dissenyar respostes. El més simple és construir targetes que per un costat hi ha una pregunta i per l'altra una resposta, per un costat hi ha una imatge i per l'altra un text, etc.
La segona és la banca aprenentatge.- La fabricació personal es posa en comú, és comparteix, s'intercanvia, es fan bescanvis i se seleccionen els materials. Ara les targetes tenen tres parts: L'estímul (la pregunta, el símbol instigador, etc. , el responent a l'estímul i com m'enrecordo de la resposta.
La tercera és l'assaig Cooppel, és la de la pràctica d'entrenament lúdic que constitueix en fer grups de tres envers a construir equips estables, amb baralles de 27 targetes. Un dels tres comença a jugar, preguntant al de la seva esquerra, si ho encerta passem al de la dreta, si ho encerta, es fa una autopregunta. Així tres vegades per canviar a tenir la mà el jugador de l'esquerra. Fins completar una volta que són 9 jocs. Tres voltes és una jugada de 27 jocs a 9 per jugador.
Com pot sorgir el problema de coèxit que hom li costi aprendre una competència, hem de tenir quatre parts a la targeta ( l'emissor, la resposta, com recordarem la resposta i com hem ajudat a un tercer per a que sapigui ser competent).
La quarta és la del club Cooppel i les trobades amb:
- Les pràctiques exhibitòries lúdiques públiques de jugades, partides i partits Cooppel.
- Mostres públiques de produccions Cooppel de:
- Targetes que poden ser cartes, targetes de dues cares, dòminos, estampes, postals,...amb peces de reutilització d'altres jocs de taula.
- Taulers com arbres, circuits,..etc..
- Consultories i tallers d'aprenentatge-ensenyament de descobriments Cooppel.
- D'atenció ciutadana de professionals de la psicologia, de la psicopedagogia, del consum responsable, etc.
Fotografia sobre l'acte de presentació de la Causa Cooppel a Tortosa amb el cantant Jordi Català i l'homenatge al metge Josep Cid.