Cercar en aquest blog

dimecres, 28 de desembre del 2016

07.- Quina és l'ajuda Cooppel que pots rebre?



Per a qui és l'ajuda? 
L'ajuda Cooppel és per a tot l'alumnat, és per tant per tots els fills i filles menors de 18 anys.
Resultats durant els darrers quatre anys.-
Durant els quatre anys darrers s'ha vist que el millor  període és entre 5è de primària i 2n d'ESO i en més concret 1r ESO, en el canvi d'etapa és quan hi ha més demanda.
En què consisteix l'ajuda Cooppel?
L'ajuda Cooppel consisteix en aprendre jocs de taula i de tauler i en més concret el Cooppel.
Què és el Cooppel?
El Cooppel és una pràctica reflexiva sobre allò que volem saber i allò que volem saber en el futur, és una pràctica d'entrenament lúdic del que sabem i del que volem recordar saber demà.
Ara és demà.
Per a la pràctica reflexiva Cooppel cal aprendre-la i tenir el suport de la Federació Cooppel ja que si la pràctica no es fa bé pot tenir com tot efectes contraris als desitjats.
El Cooppel consisteix en tres energies:
1a Energia del contacte i del compromís de coèxit de dos o tres persones, el més heterogenies millor.
2a Energia mental de fer xuletes, Cooppel.xuls però no per copiar als exàmens sinó per a fabricar targetes de jocs Cooppel.
3a Energia de la pràctica exhibitòria lúdica pública, és dur a terme jugades, partides i partits amb espectacle com quan es juga a cartes, dòminos o escacs.
El Cooppel té cinc fases: 
La primera és la fàbrica Cooppel de coneixements.- Una personal que davant una Font sigui un text, un film, un espai natural, un museu, etc. elabora preguntes i amb l'ajuda de gravacions de veus, vídeo.clips o fotografies cerca respostes amb entrevistes a persones que saben o consultes a internet o altres llocs. El Cooppel és la pràctica reflexiva a construir preguntes i dissenyar respostes. El més simple és construir targetes que per un costat hi ha una pregunta i per l'altra una resposta, per un costat hi ha una imatge i per l'altra un text, etc.
La segona és la banca aprenentatge.- La fabricació personal es posa en comú, és comparteix, s'intercanvia, es fan bescanvis i se seleccionen els materials. Ara les targetes tenen tres parts: L'estímul (la pregunta, el símbol instigador, etc. , el responent a l'estímul i com m'enrecordo de la resposta. 
La tercera és l'assaig Cooppel, és la de la pràctica d'entrenament lúdic que constitueix en fer grups de tres envers a construir equips estables, amb baralles de 27 targetes. Un dels tres comença a jugar, preguntant al de la seva esquerra, si ho encerta passem al de la dreta, si ho encerta, es fa una autopregunta. Així tres vegades per canviar a tenir la mà el jugador de l'esquerra. Fins completar una volta que són 9 jocs. Tres voltes és una jugada de 27 jocs a 9 per jugador.
Com pot sorgir el problema de coèxit que hom li costi aprendre una competència, hem de tenir quatre parts a la targeta ( l'emissor, la resposta, com recordarem la resposta i com hem ajudat a un tercer per a que sapigui ser competent).
La quarta és la del club Cooppel i les trobades amb:
- Les pràctiques exhibitòries lúdiques públiques de jugades, partides i partits Cooppel.
- Mostres públiques de produccions Cooppel de:
  1. Targetes que poden ser cartes, targetes de dues cares, dòminos, estampes, postals,...amb peces de reutilització d'altres jocs de taula. 
  2. Taulers com arbres, circuits,..etc.. 
  3.  Consultories i tallers d'aprenentatge-ensenyament de descobriments Cooppel.
  4.  D'atenció ciutadana de professionals de la psicologia, de la psicopedagogia, del consum responsable, etc.
La cinquena i darrera fase és la de l'Observatori Cooppel la que condueix el Cooppel OASIS és el que les persones apliquen lliurament dels seus aprenentatges i com juguen a iniciativa pròpia de forma autònoma en espais determinats.

Fotografia sobre l'acte de presentació de la Causa Cooppel a Tortosa amb el cantant Jordi Català i l'homenatge al metge Josep Cid.